Privacy Statement

We houden de privé gegevens van jouw baasje privé!

We doen er alles aan om de privégegevens van jouw baasje ook echt privé te houden. Wanneer ze een reservering voor jou maken, wil je natuurlijk geen pottenkijkers die er met hun persoonsgegevens vandoor gaan. We vragen wel gegevens van ze, zodat we jou en hen zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je hieronder. Ook zie je wat hun rechten zijn, wie toegang heeft tot je data en hoe lang we je gegevens bewaren. Dit privacy document is voor het laatst gewijzigd op 25 mei 2018.

Account (beschikbaar vanaf medio september)

Leuk dat je een eigen Happy Tail-account hebt! Nu hoor je er echt helemaal bij. In jouw account bewaren we zowel jouw gegevens als de gegevens van je baasjes. Handig, dan hoeft jouw baasje deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren.

De volgende gegevens verzamelen we en staan in je account:

Voor- en achternaam van jouw baasje

Toch handig als we weten hoe ze heten... dan zeggen we tenminste geen “Hoi Hans”, terwijl hij Robert heet. Ook jouw naam is belangrijk voor ons; dan kunnen we je tenminste weer bij het juiste baasje terug afleveren na je vakantie.

 

Adres en woonplaats

Dit gebruiken we ook als identificatie als de andere gegevens geen uitsluitsel bieden. Ik kan je verzekeren dat er heel wat Sam Janssen de zwarte Labrador rondlopen nl. We zetten jullie adres en woonplaats ook op de factuur; iemand zal jouw vakantie toch moeten betalen.
De factuur kunnen we achteraf niet meer aanpassen.

Telefoonummers

We gebruiken jullie telefoonnummer om met je baasjes te kunnen overleggen als er iets onduidelijk is; over jouw gezondheid bv., of over de dag van aankomst of vertrek. Dan bellen we ze even, das wel zo snel. Soms bellen ze ook om te informeren of alles naar wens was geweest tijdens jouw vakantie. Verder zullen ze je niet zomaar bellen. Beloofd.

E-mailadres

Je baasjes e-mailadres is jullie gebruikersnaam waarmee je inlogt in jullie “Mijn Happytail-Account” (dit komt per medio september 2018 beschikbaar).
We gebruiken verder je e-mailadres ook om jouw reserveringen te bevestigen of jouw baasjes vragen over jouw en/of jouw vakantie verblijf te stellen. Evt sturen we ze persoonlijke en/of algemene mails om ze te helpen herinneren dat ze bv. vergeten zijn een leuke vakantie voor je te boeken. Krijg ze liever geen mails meer? Dan kunnen je hun voorkeuren aanpassen in jullie account of dit laten weten via een mailtje.

Wachtwoord (beschikbaar vanaf medio september)

We slaan je wachtwoord op in geheime code. Die is zó geheim, dat wij ook niet kunnen zien wat je wachtwoord is. De code kijkt of je wachtwoord klopt als je inlogt.

Reserveringsnummer

Dit is per vakantie een uniek nummer, dat er voor zorgt dat elke vakantie ook maar 1x gefactureerd wordt en we snel evt bijzonderheden over jouw verblijf kunnen terugvinden.

Factuur

Op onze facturen staan de volgende gegevens:
Jouw naam én voor- en achternaam van jouw baasje,
Het adres en woonplaats waar buiten jouw vakanties je mandje staat,
Verder vindt je een factuurnummer, klantnummer en reserveringsnummer.
De factuur kunnen we achteraf niet meer aanpassen.

 

 

 

Meer weten?

Wil je nog meer weten, bijvoorbeeld waar jullie gegevens worden bewaard of wie toegang hebben tot die data? Lees dan hier verder.

 

Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw gegevens?

Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om jullie gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je baasjes nodig vanwege de contractuele afspraken tussen hen en Happy Tail, zoals jouw reservering voor een leuke vakantie of een speeldagje Dit is het geval bij elk verblijf.

Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jullie privacy. Dit geldt voor:
*Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
*Contact met onze medewerkers
*Bezoek van de HappyTail-website
*Account
*Nieuwsbrief & e-mail
*Persoonlijk advies
*Acties
*Social media

We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer jij ziek zou worden en we met de dierenarts moeten overleggen of jou door hem moeten laten behandelen. En soms heb jullie ons zelf toestemming gegeven om jullie gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.

Wie heeft er toegang tot jullie gegevens?

De (balie)medewerkers van Happy Tail. Soms staan er bijzonderheden over jouw in ons systeem vermeld die van groot belang kunnen zijn voor jouw welzijn of gezondheid.
We geven jullie gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan bv. deze partijen: de dierenarts, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.
De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens Happy Tail. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

Waar worden jullie gegevens opgeslagen?

We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Oost west, thuis best: daarom worden je gegevens altijd opgeslagen binnen de Europese Unie, maar meestal in Nederland. Zo zorgen we er dus voor dat jouw privacy altijd beschermd blijft.

Hoe lang bewaren we jullie gegevens?

We bewaren en gebruiken jullie gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages. Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk?
We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen.
Dit zijn ze:
*Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
*Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuurgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages.
*Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek.
*Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.

Wat zijn jouw rechten?

Uiteraard blijf jouw baasje de baas over jullie gegevens. Wil je inzage krijgen in jullie persoonsgegevens of wil je jullie gegevens wijzigen of verwijderen? Geen probleem. Je kunt dit zelf doen in je Mijn HappyTail-account (vanaf september). Of je laat het ons weten per e-mail of telefoon.

Heb je vragen of klachten?

Als je denkt dat er iets niet in orde is of je hebt vragen over jullie gegevens en de bescherming van je privacy kan je altijd contact met ons opnemen. We zullen meteen gehoor geven aan je bevindingen.

 

Wie is er verantwoordelijk voor jullie gegevens?

Hondencentrum Happy Tail
Dit is ons KvK-nummer: 12035922
Dit is ons BTW-identificatienummer: NL123024791B01

Je kunt ons zo bereiken:
Bellen: 0478-541804
Mailen: info@happytail.nl
Schrijven: Ysselsteynseweg 41, 5813 BK Ysselsteyn